Crestron presenterar första LCD-skärmen som kan kopplas till det molnbaserade styrsystemet Crestron Connected™

Crestron är stolta över att ha Mitsubishi Electric Visual Solutions America, Inc. på deras ständigt växande lista över Crestron ConnectedTM partners sen releasen av LCD-skärmen LDT462V 46”. Skärmen är utvecklad för att användas inom Digital Signage, i konferensrum och i andra större installationer och tillverkas utifrån internationella standarder för energieffektivisering vilket resulterar i lägre energiförbrukning och minskade kostnader vid en längre tids användning. Som den förste tillverkaren av en Crestron Connected LCD flat panelskärm kan Mitsubishi Electrics nya LDT462V enkelt anslutas till alla nätverk med hjälp av en vanlig ethernetkabel och Crestrons mjukvara.

Crestron Connected-projektet sätter ramarna för ett molnbaserat styrsystem samtidigt som det säkerställer en stabil och jämn kompatibilitet mellan olika enheter i nätverket. Parallellt elimineras behovet av tillbakaledning till huvudändan.

Genom att samarbeta med ledande tillverkare av elektronikprodukter för kommersiellt och privat bruk bäddar Crestron in sin teknik för intelligent styrning i ett brett sortiment av källutrustning och displayanordningar, såsom projektorer, skärmar och ljud-/ videomottagare.

-”Mitsubishi Electric har varit en fantastisk partner och Crestron Connected supporter”, säger Robin van Meeuwen, vice VD för Sales and Marketing på Crestron International. ”Förutom LDT462V levererar Mitsubishi Electric redan nästan 60 olika Crestron Connected projektorer världen över. Succén med projektet har fått de båda företagen att fortsätta utforska möjligheterna även med andra enheter”, fortsätter van Meeuwen”.

LDT462V kan övervakas, hanteras och styras antingen via RoomView Express eller Fusion RV eller med hjälp av något av Crestrons egna styrsystem som då ger full kontroll. Kännetecknande för en Crestron Connected enhet är själva Crestron processorn och att den möjliggör full kontroll out-of-the-box utan några speciella drivrutiner eller moduler.

För en snabb point-to-point nätverksstyrning och kontroll laddar du kostnadsfritt ner programvaran RoomView® Express till en sammankopplad laptop eller PC. Vill du istället kunna styra dina enheter var du än befinner dig, laddar du ner Fusion RV™ till din webbanslutna dator, iPhone eller Android™ smartphone/läsplatta.

-”Crestron Connected leder vägen till molnbaserad uppkoppling", säger James Chan, Mitsubishi Electric Visual Solutions America, Inc. “Vi är glada att få vara en del av detta arbete som tar oss in i framtiden.”

Det har aldrig varit lättare för återförsäljare att placera sina enheter i nätverket. Med plug-and-play funktionen inbyggd elimineras behovet av att behöva programera en central processor för översättning av alla olika ”språk”.

-”Vi håller på att upprätta ett enhetligt kommunikationssystem där alla Crestron Connected enheter harmlöst kan interagera med varandra, som i ett Crestron ekosystem, mellan olika nätverk”, tillägger Robin. ”Det här är bara början. Crestron och våra partners siktar mot molnen.”

För mer information om samarbetspartners till Crestron Connected, vänligen besök www.crestron.eu eller ring 0845 873 87 87.

Om Crestron:
I över 40 år har Crestron varit världsledande tillverkare av avancerade styrsystem för kontroll och automation. Med sin innovativa teknik förenklar och förbättrar de affärer och den moderna livsstilen. Genom att erbjuda integrerade lösningar för att kontrollera ljud, video, dator och miljösystem, effektiviserar Crestron tekniken och förbättrar livskvaliteten i kommersiella byggnader, universitet, hotell, sjukhus och bostäder.

För fler pressreleaser besök vårt pressrum:

Maja Nylén, marknadsassistent
+46 54 555175, maja.nylen@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 30 anställda.