Crestron Mobile Pro för Android

Crestron Mobile Pro för Android

Crestron har nu lanserat Mobile Pro, den nya appen för Android. Mobile Pro förvandlar alla enheter med Android till fullt fungerade Crestron touchpaneler. Detta gör det möjligt att justera ljus, temperatur, underhållnings- och säkerhetssystem samt andra anslutna system direkt från mobilen eller surfplattan.

Med Mobile Pro kan du justera t.ex. rumstemperatur och ljusstyrka eller se metadata med skivomslag, sång och artist, allt i realtid. Du kan även streama video från webbaserade övervakningskameror direkt till i din mobila enhet. Genom att använda det lokala Wi-Fi-nätet eller 3G-nätet kommer du alltid ha tillgång till en Crestron touchpanel, oavsett var du befinner dig.

”Oavsett om du har en iPhone, iPad eller Android enhet finns en Crestronlösning för dig”, säger VP för försäljning och marknadsföring, Robin van Meeuwen.  ”Vi vill hålla våra kunder i framkant genom att erbjuda flera olika lösningar som gör det möjligt att ha den senaste och mest populära tekniken för det smarta hemmet. Vår nya Android app är bara det senaste exemplet på detta åtagande."

Robin van Meeuwen, VP Sales and Marketing på Crestron International

Med Mobile Pro kan du enkelt ansluta en ny mobil enhet utan behöva omprogrammera. Anslut bara din nya enhet, och systemet är redo.

Crestron ger dig grundinfrastrukturen för din hemautomation, samtidigt som det är en öppen plattform för utveckling som stöder både PC, Mac, iPhone, iPad och Android. Den populära Crestron appen R2 Control, som skapats av id8 Group, var en pionjär i att tillhandahålla den första Android-lösningen för Crestron och finns tillgänglig för nedladdning från Android Market.

Ladda ner Crestron Mobile Pro ® för Android ™ på Android market eller gå in på www.crestron.com för att lära dig mer om Crestron Mobile ®-lösningar för Apple och Android-enheter.

Crestron
I över 40 år har Crestron varit världsledande tillverkare av avancerade styrsystem för kontroll och automation. Med sin innovativa teknik förenklar och förbättrar de affärer och den modern livsstilen. Genom att erbjuda integrerade lösningar för att kontrollera ljud, video, dator och miljösystem, effektiviserar Crestron tekniken och förbättrar livskvaliteten i kommersiella byggnader, universitet, hotell, sjukhus och bostäder.

Emma Åman, marknadsförare
+46 54 555175, emma.aman@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag ca 30 anställda.