Crestron Core 3UI: smidig programmering och fantastiskt användargränssnitt

Crestron Core 3UI: smidig programmering och fantastiskt användargränssnitt

Crestron presenterar nu nya Core 3UI-platformen – nästa generation av grafiskt användargränssnitt. Tillgänglig för ett urval av Crestrons touchpaneler.

Core 3UI ger crestronprogrammerare möjligheten att skapa ett dynamiskt touchpanelsinterface för kontroll av alla aspekter av ett integrerat, smart hem på nästan hälften så lång tid som förr. Slutresultatet blir ett dynamiskt interface som är intuitivt och enkelt för slutanvändaren att hantera.

Den unika Core 3UI-platformen stödjer flera Adobe® Flash® objekt, HTML5, digital HD video, H.264 streaming video och webbläsare. State-of-the-art teknik såsom SmartObjects™ och SmartScaling™ gör det enkelt för programmerare att leverera extremt användarvänliga installationer som gör att hela familjen kan hantera och kontrollera hemmets teknik.

”Vår marknad har aldrig sett något liknande Core 3UI-tekniken. Installatörer och programmerare kan nu leverera senaste grafiska teknik och videoformat för att skapa häftiga GUIs till sina klienter samtidigt som de reducerar programmeringstiden med upp till 30 %. Det stora intresset för iPad har höjt kundernas förväntningar när det kommer till användarupplevelser. Med Core 3UI erbjuder vi nu samma nivå av användarupplevelse men tar det till en ännu högre nivå i och med möjligheten att få tekniken helt skräddarsydd”.
Robin van Meeuwen, VP Sales and Marketing på Crestron International

Med Core 3UI kan kunder enkelt titta på sin favoritfilm genom att enkelt dra och släppa Blu-ray ikonen till det önskade rummet på touchpanelen. Programmerare kan även personifiera displayen genom att använda ett brett utbud av förinstallerade Core 3UI symboler och objekt – möjligheterna är virituellt obegränsade. Core 3UI´s SmartObjects tekniken gör det möjligt för programmerare att snabbt addera fördesignade kontroller, allt ifrån enkla knappsatser till komplexa media- och miljösystem.

”Core 3UI är ett bra exempel på vad Crestron gör bäst” säger Robin. ”Med detta nya programmeringssystem kan integratörer erbjuda sina kunder den allra bästa intuitiva kontrollen utan att behöva lägga ner mer tid på programmering. Att installera ett skräddarsytt kontrollgränssnitt är nu oerhört enkelt.”
Robin van Meeuwen, VP Sales and Marketing på Crestron International

Core 3UI SmartScaling tekniken eliminerar de tidigare problemen med att ändra storlek på objekt med flera lager, så som en virtuell knappsats. Istället för att jobba med flera olika objekt (knappar, text, bakgrund m.m) behandlar Core 3UI det som ett enda smartobjekt. Att ändra storlek på objektet görs enkelt genom att klicka på objektet och dra till önskad storlek. Alla element i knappsatsen, även text, skalas perfekt och ger ett enhetligt utseende. Slutresultatet är ett enskilt projekt som kan användas på flera touchpaneler i olika storlekar utan någon extra ansträngning. Detta minskar programmeringstiden med dagar.

Crestron
I över 40 år har Crestron varit världsledande tillverkare av avancerade styrsystem för kontroll och automation. Med sin innovativa teknik förenklar och förbättrar de affärer och den modern livsstilen. Genom att erbjuda integrerade lösningar för att kontrollera ljud, video, dator och miljösystem, effektiviserar Crestron tekniken och förbättrar livskvaliteten i kommersiella byggnader, universitet, hotell, sjukhus och bostäder.

För högupplöst bild och andra pressreleaser besök vårt pressrum:

Emma Åman, marknadsförare
+46 54 555175, emma.aman@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en ledande B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen och vår ambition är att alltid hålla en hög teknisk kompetensnivå. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag drygt 30 anställda.