Analoga och digitala signaler i ett och samma unika system

Analoga och digitala signaler i ett och samma unika system

AV-branschen är mitt i ett teknikskifte där analoga ljud- och bildsignaler fasas ut till förmån för nya digitala HD-signaler. HDMI och DisplayPort är nya signalstandarder som ger fantastiska möjligheter samtidigt som det ställer nya krav på de som arbetar med AV-installationer i hem, företag och offentlig miljö. Med Crestrons unika DigitalMedia™ system kan både den nya generationens digitala HD-signaler och äldre analoga signaler hanteras i ett och samma unika system.

Med Crestron DigitalMedia  slipper du alla buntar med kablar vilket resulterar i en enklare, billigare och driftsäkrare installation.  Systemet visar all bild i realtid med minimala switchtider vid källbyte och kan också användas som ett verktyg för att felsöka och analysera digitala signaler. DigitalMedia serien består av sändare, matriser och mottagare.

Certifiera dig!
Att praktiskt distribuera och växla digitala signaler till flera displayer är komplext. Hur bygger man en HD bildlösning för hela hemmet? Hur hanterar man nya digitala signaler tillsammans med analoga i en professionell och framtidssäker AV installation? Nu kan du som återförsäljare av Crestron certifiera dig inom systemdesign och DigitalMedia teknik. Med Crestrons nya DigitalMedia certifieringsprogram får du bl.a en grundläggande genomgång om teknikskiftet och dess utmaningar. Kontakta Special-Elektronik för mer info.

Crestron
Crestron är världsledande på styrsystem och teknikintegration inom AV. Med deras produkter kan du integrera tekniken i Ditt hem eller företag och ta kontroll över Din TV, projektor, DVD spelare, ljudanläggning, belysning, klimatkontroll och mycket mycket mer. Med Crestrons styrsystem är det bara fantasin som sätter gränserna.

Högupplöst bild:

Lina Johansson, marknadsförare Special-Elektronik,
+46 54 555175, lina.johansson@specialelektronik.se
Åke Larsson, VD Special-Elektronik,
+46 54 555152,  ake.larsson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB är en väletablerad teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem och kabel-TV/fiberoptik. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksamma på den Skandinaviska marknaden och har idag 30 anställda.