Sparc Group välkomnar BM Control

Sparc Group välkomnar BM Control

Sparc Group gör sitt femtioandra förvärv sedan starten. Med nummer femtiotvå på lagtröjan är BM Control AB näst ut att bli en del av Sparc Group.

- Det är med glädje vi välkomnar BM Control till Sparc Group. Vi ser fram emot att få växa bolaget vidare tillsammans, säger Erik Björklund grundare och VD Sparc Group.

BM Control AB erbjuder spetskompetens inom fastighetsautomation och har sitt säte i Enköping. Ett stabilt bolag som under de senaste åren haft en jämn omsättning med god lönsamhet.

- När man gör en av sina största affärer i livet är det viktigt att det känns rätt hela vägen. Redan första gången vi träffade Erik och Magnus fick vi ett stort förtroende för Sparc Group som helhet där man sätter det viktigaste kapitalet i första rummet - Humankapitalet, säger Christer Tordendal VD BM Control AB.

Sparc Group AB består nu av femtiotvå dotterbolag, eller kunder som man själv benämner det som. När vi pratar med Erik framträder ett större perspektiv. Dotterbolagen ses som kunder där varje medarbetare ges möjlighet till personlig utveckling i ett större sammanhang.

– Vår bolagsgrupp består av entreprenörer som värnar om sina medarbetare samtidigt som de vill utveckla sina bolag. Vi finns där för att skapa rätt förutsättningar för fortsatt tillväxt. När vi för samman våra dotterbolag vill vi skapa känslan av att både entreprenörer och medarbetare känner att de tillhör något som är större än dem själva och där varje person fyller en viktig roll, avslutar Erik Björklund.

Om Sparc Group

Sparc Group består idag av 52 bolag och har som ambition att samordna installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- datateknik och automation samt lås, larm och passersystem. Idag verkar man från Malmö i söder till Falun i norr.

Ämnen

Sparc Group erbjuder installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- och datateknik samt lås, larm och passersystem.

Erik Björklund

Välkommen till Sparc Group!

Sparc Group