Skellefteå Floorball Cup är öppen för alla och kallar sig världens mest inkluderande innebandycup. Tack vare samarbetet med Sparbanken Nord är det nu fri entré till alla matcher. Foto: Andreas Forslund

Sparbanken Nord stöttar Skellefteå Floorball Cup med fri entré för alla besökare

Sparbanken Nord blir samarbetspartner till Skellefteå Floorball Cup 2024 genom att stötta innebandycupen med fri entré för alla besökare.

– Ett värdefullt tillskott för oss som bidrar starkt till att vi kan göra Skellefteå Floorball Cup så tillgänglig och inkluderande som vi vill, säger Jonas Fahlman, general manager, Skellefteå Floorball Cup.

Sparbanken Nord var redan ifjol samarbetspartner till Skellefteå Floorball Cup och samarbetet tar nu ytterligare steg. Bankens strävan är att med sitt samhällsengagemang bidra till insatser just där kunderna finns, samt att i möjligaste mån lyssna på kunderna när det gäller prioritering av områden.

– Vår särskilda satsning på barn och unga är en tydlig signal från våra kunder. Som en del i det arbetet känns det helt rätt att möjliggöra för så många som möjligt att besöka den innebandycup som kallar sig världens mest inkluderande, säger Erika Mattsson, chef Hållbarhet och Samhälle på Sparbanken Nord.

Skellefteå Floorball Cup arrangerades för första gången våren 2023 på sex centrala arenor i Skellefteå. Premiären blev en succé med nästan 100 deltagande lag i olika klasser.

– I utvärderingarna som gjorts efteråt fick vi höga betyg av deltagarna och inte minst av lagen som kom utifrån. Vi har fått med oss viktiga insikter och energi till arbetet att vidareutveckla SFBC. Ambitionen är att få ännu fler lag som deltar 2024, säger Jonas Fahlman.

I fjol deltog nästan 100 lag i olika åldersklasser och i år hoppas arrangörerna på ännu fler. Deltagarna ger cupen höga betyg. Foto: Andreas Forslund.

Skellefteå Floorball Cup är världens mest inkluderande innebandycup tack vare att den är öppen för precis alla att delta i. SFBC 2024 arrangeras 30/4–5/5 och erbjuder spel i klasser för licensierade spelare från de yngsta till de äldsta, parainnebandy samt en öppen klass och en företagsklass för motionärer. Möjligheten att anmäla lag är öppen fram till och med mars månad.

– Eftersom det blev så uppskattat av både föräldrar och ungdomar att vi ifjol erbjöd ett alternativt, drogfritt och hälsosamt valborgsfirande i vår huvudarena Balderhallarna, gör vi det i år helt kostnadsfritt för lag att delta i den öppna klassen som spelas på valborgsmässoafton. Det ska vara låga trösklar och det ska vara roligt att vara med hos oss, säger Jonas Fahlman.

Skellefteå Floorball Cup hade ifjol totalt 22 000 besökare under alla cupdagar.

– Andra cuper i olika idrotter tar ofta entré och naturligtvis går vi miste om betydande intäkter genom att inte göra det. Det känns därför väldigt glädjande och värmande att Sparbanken Nord vill vara med och finansiera att vi fortsätter att bjuda på fri entré på alla matcher i alla arenor under alla speldagar, avslutar Jonas Fahlman.

För mer information, kontakta:

Erika Mattsson, Sparbanken Nord,
tel: 070–388 60 25

Jonas Fahlman, Skellefteå Floorball Cup,
tel: 070–618 51 64

Länk för mer info:
www.skellefteafloorballcup.se

"Så många som möjligt ska kunna besöka världens mest inkluderande innebandycup". Erika Mattsson, Sparbanken Nord och Jonas Fahlman, Skellefteå Floorball Cup om samarbetet som ger besökarna fri entré till cupen.

Sparbanken Nord har kontor i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå, samt en hög digital närvaro med ett eget Digitalt kontor. Med en affärsvolym på 65 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i regionen där vi verkar. Som sparbank avsätter vi en betydande del av vinsten varje år till samhällsengagemang och hållbar utveckling i lokalsamhället.

Anneli Sjömark

Erika Mattsson