Bergslagens Sparbank har Drömjobbet för unga

Bergslagens Sparbank har Drömjobbet för unga

Bergslagens Sparbank satsar på de unga: rekryteringen till årets upplaga av Drömjobbet har dragit igång. Projektet syftar till att lyfta och stötta unga entreprenörer i bygden. Drömjobbet kan sökas av alla mellan 17–22 år, boende i Lindesberg, Nora, Storfors eller Ljusnarsbergs kommuner.

–Vi tror på Bergslagens unga, säger Christer Björk, projektledare för Drömjobbet på Bergslagens Sparbank. Och vi tror på att skapa en framtid för dem här. Därför vill vi ge unga i bygden möjligheten att prova sina vingar under vårt beskydd – och förstås får de betalt under tiden.

De som blir antagna till Drömjobbet i sommar får 10 000 kronor för att förverkliga sin idé. De får följa med till Emax i Göteborg i juni, delta i kurser hos Bergslagens Sparbank och lära sig om att driva eget, möjlighet att bygga upp ett nätverk och en mentor. Drömjobbet har runt tio platser och startar i mitten av juni.

–Med oss på Bergslagens Sparbank i ryggen vågar unga entreprenörer tro på att det går att driva eget, att det går att förverkliga sina drömmar, att de kan forma sin egen framtid, säger Christer Björk. Vi kan knappast tänka oss något viktigare för Bergslagen än unga med framtidshopp.

Ansökan till Drömjobbet har öppnat och intervjuer och antagningar kan ske före sista ansökningsdatum. Det är begränsat antal platser och först till kvarn gäller, men allra senast den 10 maj behöver ansökan vara inne. Ansöker gör man via Bergslagens Sparbanks hemsida, www.bergslagenssparbank.se//dromjobbet där äen mer information finns.

Har du frågor eller kommentarer? Du når oss via www.bergslagenssparbank.se
eller kontakta projektledare Christer Björk direkt på telefon 0581-880 07 alternativt mejla christer.bjork@bergslagenssparbank.se