Frederick Svensbergh Account Manager

Innovativa lösningar och några ess i rockärmen

Mötet med människor är spännande och att hitta gemensamma mål och bygga långvariga relationer det är grundstenarna i jobbet som Account Manager.

Fredericks Svensberghs arbete innebär många kontakter med potentiella kunder men består också till väldigt stor del av strategiskt arbete i nya kundprojekt. Här gäller det att hitta lösningar som kombinerar kundens intresse och behov med de förutsättningar som finns i produktion och i de material som används.

- Det finns alltid ett sätt! Här bryr vi oss och kommer ihop, anstränger oss och löser uppgifter och problem tillsammans tills kunden blir nöjd.

Med sin bakgrund på Spaljisten har han en stor förståelse för processer och råmaterialen i tillverkningen som förenklar utvecklingsarbetet ihop med kunden. Det är snart 5 år sedan som Frederick flyttade till Åseda efter universitetsstudierna och sökte jobb på Spaljisten, då i produktionen. Efter ett halvår fick han möjligheten att börja jobba som inköpare, något han aldrig tvekade på att hoppa på. Succesivt började han sedan jobba mer och mer med kunder och har sedan ett par år axlat rollen som Account Manager för nya kunder.

Vad är det som gör Spaljisten till en spännande arbetsplats?

- Det är spännande att vara med på resan i den expansiva fas vi befinner oss i. För egen del handlar det mycket om att rikta utbudet, vad är det nya om 5-10 år, vad kan vi göra och ska vi göra? Det är utmanade på ett roligt sätt.

Spaljisten jobbar för att bli en möbelfronttillverkare i världsklass och på vägen bli en självklar utvecklingspartner till våra kunder. Tillsammans är ett av de viktigaste ledorden på företaget och det finns flera innovativa lösningar som arbetats fram under korta tidsfrister för att alla samlas och hjälps åt. Det är en oerhörd styrka för Spaljisten och kunderna talar ofta gott om Spaljisten som leverantör

Vad gör dig mest stolt över att vara en del av Spaljisten?

- När vi får positiv feedback från våra kunder, det ligger mycket arbete bakom för att bli en riktigt bra leverantör.

Även om Frederick är ansiktet utåt är det inte bara hans förtjänst att kunderna har en mycket positiv bild av företaget, utan han är otroligt stolt över den kultur som finns bland medarbetarna på Spaljisten.

Energin för att lösa arbetsdagens alla uppgifter finner han hemma med familjen. Det är såklart full rulle som tvåbarnspappa men när fredagstacosen förbereds då njuter han till fullo. Han önskar bara att det skulle finnas lite tid över för någon golfrunda då och då. Han skulle väldigt gärna slippa bli ”Sämsta spelare” för tredje året i rad i årets koncerns-golfturnering. Hur det går återstår att se.