Velvet Insane släpper nytt! Dregen, Chips & Bonni gästar!

Velvet Insane släpper nytt! Dregen, Chips & Bonni gästar!

Velvet Insane släpper idag den andra singeln från de kommande albumet ”High Heeled Monster”, denna gång slår dom sig ihop med Dregen (The Hellacopters, Backyard Babies), Chips Kiesbye (Sator) och Bonni Pontén (Asta Kask). Som om inte detta vore nog så ackompanjeras låten av en retrodoftande video gjord av Erwan Lengliné.

"Stökigt gäng, stökig låt med mycket feeling , just the way I like it! En ära att få vara med!" - Bonni Pontén

Låten ”Saturday Night Till Sunday Mornin” som är en perfekt ”anthem” för förfesten på campingen innan rockfestivalen är en cover på legendariska punkbandet Slaughter And The Dogs.

”Slaughter And The Dogs debut album var ett av första album jag köpte i slutet av 70-talet. Den skivan visade mig hur man spelar gitarr och skriver låtar. Vi spelade flera av deras låtar i mitt första band. Det är en ära att vara en del av detta. Det här är en senare låt men lika bra som deras tidiga och Velvet Insane är verkligen rätt band för det här” - Chips

Så åter igen, på med dansskorna, släng upp näven i skyn och vråla med!

Velvet Insane - Saturday Night Till Sunday Mornin - ute nu

LYSSNA HÄR