REXORIA skriver kontrakt med Black Lodge Records!

REXORIA skriver kontrakt med Black Lodge Records!

REXORIA skriver på ett nytt skivkontrakt med Black Lodge Records och släpper ett nytt album i början av 2023.

Under de senaste åren, som har varit väldigt konstiga på grund av Covid-19, har bandet jobbat hårt med sin musik.
Tre år har gått sedan senaste albumet ”Ice Breaker” släpptes, och nu är det tredje REXORIA-albumet äntligen klart - och redo att lanseras!

Albumet innehåller ännu mer melodisk och catchy refräng, tyngre gitarrer, kraftfulla trummor och mer keyboards än tidigare.

Och slutligen, rösten från Frida Ohlin har mer attityd och låter bättre än någonsin.

Frida kommenterar albumet:
Jag tänker inte ljuga. De senaste åren har varit svåra. Att inte kunna träffa alla er fantastiska fans och göra det vi älskar: att spela livemusik! Så inte bara den stora lättnaden över att detta nu är historia, utan vi blir också helt överlyckliga över att ett fantastiskt bolag som Black Lodge vill släppa vårt tredje album! Jag tror att detta samarbete är precis vad REXORIA behöver. Med riktiga proffs som förstår metalscenen och verksamheten som den är idag. Detta kommer att göra alla förändringar för att se till att alla lägger märke till det här albumet! Med låtar som går långt utöver vad vi någonsin har gjort förut är bara grädden på moset. Jag tror verkligen att detta kommer att tilltala både våra nuvarande fans och locka en ny publik. Gör er redo för en helt nytt REXORIA!

Det nya albumet kommer att släppas i början av 2023.

Lyssna på Rexoria här!