Massive Wagons släpper sin nya singel/video "Fuck The Haters"!

Massive Wagons släpper sin nya singel/video "Fuck The Haters"!

Massive Wagons släpper sin nya singel "Fuck The Haters", hämtad från bandets kommande album 'TRIGGERED!', som släpps den 28 oktober 2022 på Earache Records.

"Fuck The Haters" är en djärv ”call-to-arms” låt där frontmannen Barry "Baz" Mills använder sin röst till att ge ett långfinger till alla som känner att det är nödvändigt att mobba andra människor, vare sig det är fysiskt, ansikte mot ansikte eller som troll bakom tangentbordet i sociala medier.

Baz sammanfattar andan i "Fuck The Haters": "Enkel låt, enkelt budskap: fuck the haters, fuck 'em all. Gör vad du vill, klä dig hur du vill, var den du vill vara och var stolt över det. Jag vet att den här typen av saker har berörts i låtar tidigare, men jag ville ta tillbaka det till sin mest grundläggande, kraftfulla form. Ja, svära är inte för alla, men ibland måste man bara stå upp och säga ifrån! #STOPBULLYING #FUCKTHEHATERS”

Videon som är regisserad av Lewis Cater (The Hunna, Sum 41, Neck Deep) bandets karaktäristiska karisma lyser starkt när de står upp mot troll i sociala medier och andra anonyma figurer.

Baz förklarar hur "TRIGGERED!" sticker ut jämfört med bandets tidigare album: "Jag tycker att det här albumet låter mycket mer brittiskt. Jag tror att vi har lyckats få vårt sound mer uppdaterat, det låter fräscht och spännande. Den har mycket mer punkkänsla över sig, men som sagt, den är fortfarande full av allt vi älskar med gitarrmusik.”

Han fortsätter: "Det finns några väldigt arga, passionerade låtar på skivan, men även låtar om kraften av kärlek. Jag tycker att vi verkligen har gjort vårt bästa album hittills. Jag vet att det är en klyscha, men våra tidigare album kändes inte riktigt ”färdiga”...

'TRIGGERED!' är inspelad i Backstage Studiostillsammans med producenterna Chris Clancy (Machine Head, Megadeth, Amon Amarth) och Colin Richardson (Funeral For A Friend, Slipknot, Sepultura), samma team som också låg bakom Massive Wagons topp 10 album 'House Of Noise'.

Massive Wagons - Fuck The Haters - ute nu på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

För ytterligare info kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se