Göran Edman gästar Perpetual Etude!

Göran Edman gästar Perpetual Etude!

Tidigare i höst släppte Perpetual Etude sitt debutalbum "Now is the Time". Nu släpper bandet nya  videon Sail Away med Göran Edman som gäst!

Magnus kommenterar låten:
"Sail Away är den låten som sticker ut mest från de andra låtarna på skivan, från mitt perspektiv. Texten i den låten har en väldigt sorglig historia bakom sig. Jag ville få den lite mer speciell och kom fram till att fråga en av mina favorit sångare. Jag skickade en demo till Göran. Resultat kan ni höra här!"

Perpetual Etude bildades 2019 av Magnus Mild med det enda målet att ta tillbaka det bästa från80-talets heavy metal scen.

Påverkad av musiken han växt upp med har Magnus tillsammans med medlemmar från NorthTale, ex-medlemmar från Dionysys, Nation, Shadowquest samt Göran Edman släppt ett häpnadsväckande debutalbum.

Lyssna på skivan här!

Perpetual EtudeNow is the Time ute på Black Lodge Records.