GATUPLAN I SAMARBETE MED GRAFFITIKONSTNÄRER!

GATUPLAN I SAMARBETE MED GRAFFITIKONSTNÄRER!

Gatuplan samarbetar med graffitimålarna Kenny Bergander och Kenneth Candelöf i den nya musikvideon till Min Revolution, hämtad från albumet Kampen Går Vidare! som släpptes tidigare i år.

Plattan blev nyligen vald till årets album av ingen mindre än Danko Jones i en årsbästalista i kanadensiska Exclaim! Magazine.

Bandets frontman Inge Johansson berättar:

Livet är för kort för finlir. Jag älskar direkta och snabba konstformer, det har jag alltid gjort. Två minuters punklåtar är allt jag behöver för att säga det jag vill säga. Och i en värld där alla våra gemensamma utrymmen blivit ännu en plats för konsumtion och nästan helt tagits över av dom som på olika sätt låter oss veta att ”Vi tjänar mer än dig” - så tycker jag bara mer och mer om graffiti och gatukonst. Den träffar mig direkt för jag kan relatera till drivkraften bakom att vilja nå ut till andra, och att själva konstformen i sig ifrågasätter idén om privat egendom gör den så jävla relevant. Därför blev jag sjukt peppad när graffitimålarna Kenny Bergander och Kenneth Candelöf hörde av sig och ville göra ett samarbete med Gatuplan. Ett sånt erbjudande säger man inte nej till, för deras konst är för mig som punk på sprayburk och vi bestämde oss för att göra en musikvideo tillsammans. Den har ni här, Min Revolution. Hoppas ni kommer gilla den.

Lyssna på albumet: https://orcd.co/kampen-gar-vidare

Gatuplan - Kampen Går Vidare - ute på Wild Kingdom / Sound Pollution.

För ytterligare info kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se