Nya barnklädesbutiken rebuzkidz.se stödjer SOS-Barnbyar

Nya barnklädesbutiken rebuzkidz.se stödjer SOS-Barnbyar

Rebuz Kidz är en ny webbshop för barn- och babykläder som både kombinerar affärsverksamheten kring snygga och kvalitativa kläder med ett starkt socialt engagemang. En del av försäljningen går till SOS-Barnbyar.

- Tanken med Rebuz Kidz är att man både ska hitta ett kreativt sortiment av flexibla och funktionella kläder med en genomtänkt design, och att man samtidigt ska hjälpa barn i andra delar av världen att vara barn med ett rättvist och roligt liv. För oss är det viktigt att visa att det går att hjälpa andra på ett lättsamt och inspirerande sätt, säger Camilla Renz, grundare till Rebuz Kidz.

Rebuz Kidz kläder är för barn från 0 till 8 år, med ett visst utbud upp till 12 år. Sortimentet kännetecknas av högkvalitativa produkter hos noga utvalda leverantörer. Från start finns kläder från Quicksilver, Roxy, Ugly Duck och Lipfish. Till våren kompletteras utbudet av varor från Esprit och LEGO.

Rebuz Kidz har ett starkt engagemang för att hjälpa barn i andra delar av världen. Därför kommer en procent av försäljningen att gå till SOS-Barnbyar.

- Vi är mycket tacksamma att Rebuz Kidz vill skänka pengar till vår verksamhet. Det ska bli spännande att följa företagets utveckling och vi är övertygade om att det kommer att gå bra för dem med tanke på de kvalitetsprodukter de satsar på. Ju fler som skänker pengar eller blir faddrar hos oss desto fler barn kan vi hjälpa, säger Elisabet Andersson, generalsekreterare för SOS-Barnbyar Sverige.

För mer information:
Camilla Renz, grundare och inköpschef, 070-793 20 96