Yony x Malla tar scenen med sin debut-EP & maxade kortfilm som släpps idag

Yony x Malla tar scenen med sin debut-EP & maxade kortfilm som släpps idag

Duon Yony x Malla når nya kreativa höjder med debut-EP’n Android och tillhörande kortfilm Minns du hur jag mår som släpps idag. Här bjuds man in i Yony x Mallas animerade värld, där scener & platser speglar och gestaltar varje enskilt spår på deras debut-EP. Låtarna, kortfilmen samt musikvideos har de skapat helt på egen hand.

Det blev en direkt hype kring duon Yony x Malla i våras när singlarna ”Android” och ”Simon säger” släpptes. Deras musik spreds organiskt på bl.a. Tiktok, låtarna adderades till inflytelserika Spotify spellistor som Oyster, Indie Highlights och planet rave, och deras två musikvideos har redan imponerande 300 000 visningar på Youtube. Duon sjunger på svenska, och musikaliskt går soundet åt en fusion av elektronisk pop, emorock, med inslag av drum'n'bass. Det visuella har en futuristisk prägel, samtidigt som det för tankarna till 00-talets nostalgi. Tydligt är att de har något exceptionellt pågång med sitt unika skapande.

Lyssna på EP'n Android här

Kortfilmen är framtagen från scratch av Yony (som även producerat, samt skrivit låtarna med Malla). Åskådaren välkomnas in i en visuellt spännande värld, där är Yony & Malla själva är huvudkaraktärer.

"För fem år sen gjorde jag mitt första beat, tre år sen jag skrev min första låt och bara två år sen jag började fördjupa mig i det visuella. Fått stå för många olika roller i det här projektet - regissör, filmare, killen som håller i lampan och som står i bild. Jag kände mig som ett barn i en godisbutik. Efter det här är jag mer beroende av att skapa än jag någonsin har varit och jag ser fram emot att kliva in i nya kreativa fält." - Yony.

“Låtarna på EP’n handlar om att ha inre strider och att ta sig fram genom förvirrande livsfaser, som när man befinner sig på en ny plats i livet. Precis som i kortfilmen, där vi kastas in i en värld vi inte vet någonting om. Musiken blir en kraft som lyfter en när mycket inombords faller.” - Malla

Tracklist
Android