TUAI släpper singel och bjuder in till Full Moon Party på The Green Door Project 28/11!

Inatt när klockan slog midnatt och fullmånen lyste upp vårt avlånga land, slog det ansiktslösa hiphopkollektivet TUAI till igen! Den här gången, har de med sig ingen mindre än Jon Henrik Fjällgren. Mannen som jojkade sig in i svenska folkets hjärtan när han dök upp i Talang häromåret och numera är en superstjärna efter att ha kommit tvåa i årets upplaga av Melodifestivalen.

TUAI debuterade i somras med singeln “Amazing” som har surrat livligt sen dess. Låten klättrade högt upp på Spotify’s Viral Chart och spelades flitigt på klubbarna runt om i Sverige. Med ett gäng pop-up gig under Way Out West festivalen skapade kollektivet ett snack bland såväl publik som bransch och alla undrade vilka de maskerade hjältarna var.

I slutet av september släpptes uppföljaren ”Kasta dina kläder” och redan nu är det dags för tredje låten ”Full Moon Party” featuring Jon Henrik Fjällgren.

Full Moon Party” är ett galet potpurri av soca, rap, bas och jojk som på bästa sätt förkroppsligar TUAIs kärnvärden. Kollektivet tror på musiken för musikens skull. Och att musiken ska få vara bara musik, utan att behöva en yta av skaparna bakom den.

Vi gör musik och roliga shower, vilka vi är spelar inte så mycket roll. Vi är många som har mycket att göra, därför är det smidigt att maskera sig, så att man kan byta ut personer i konstellationen utan någon märker. Vi är inte hemliga, vi är bara musik, hälsar TUAI.

Den 28 november bjuder TUAI in till ett Full Moon Party på The Green Door Project tillsammans med konstnären, scenografen, ljussättaren och trummisen (!) Josefin Hinders.
Det utlovas hemliga gäster, drakar, vargar, modern dans, skönsång, fulsång och konst.

Information om biljetter släpps 23 november på: https://facebook.com/thegreendoorprojectbycarlsberg

#TUAIsmile
#thegreendoorproject