Travis Scott och Kid Cudi släpper ”THE SCOTTS”

Travis Scott och Kid Cudi släpper ”THE SCOTTS”

Idag släpper Travis Scott och Kid Cudi singeln ”THE SCOTTS” via Cactus Jack, Epic och Wicked Awesome. Den nya låten hade världspremiär inatt under Fortnite och Travis Scotts virtuella konsertupplevelse ”The ASTRONOMICAL in-game experience”.

För att fans världen över ska kunna ta del av upplevelsen har Fortnite valt att göra den tillgänglig för fler tidszoner, se tider nedan. Klockan 16.00 idag och 17.00 imorgon kan vi i Sverige uppleva ”ASTRONOMICAL” och det rekommenderas att man kopplar upp sig 30 minuter innan start.

• 4/23 - The Americas - 7PM EDT
  • 4/24 - EU & ME - 10AM EDT
  • 4/25 - Asia & Oceania - 12AM EDT
  • 4/25 - EU & ME - 11AM EDT
  • 4/25 - The Americas - 6PM EDT

Mer information om hur man tar del av ASTRONOMICAL besök: fortnite.com/astronomical

THE SCOTTS” är producerad av Daytrip, Dot Da Genius och Plain Pat samt co-producerad av Travis Scott och Mike Dean. Travis Scott och Cactus Jack började året med dundersuccén ”JACKBOYS” som var det första albumet på Billboards förstaplats detta decennium. Singelomslaget till ”THE SCOTTS” är skapat av den legendariske konstnären KAWS (Brian Donnelly).

Fans kommer, förutom att streama låten på alla digitala plattformar även, kunna köpa ”THE SCOTTS” på vinyl, kassett, CD och andra format via shop.travisscott.com.

Till fans stora förtjusning har Travis Scott även släppt en limiterad kollektion ”CACTUS JACK FOR FORTNITE” som säljs under en begränsad tid. Kollektionen innehåller bland annat Travis Scott’s första actionfigur sedan RODEO och ett samarbete med NERF.