​The Vaccines släpper nya albumet “English Graffiti”

​The Vaccines släpper nya albumet “English Graffiti”

Nu finns den nya låten ”Dream Lover” ute från The Vaccines kommande album ”English Graffiti” som släpps i Sverige den 22 maj. Albumet är The Vaccines tredje och inspelat under vintern 2014 i Dave Fridmanns Tarbox Road Studio i New York. ”English Graffiti” är producerat av The Vaccines, Fridmann (Flaming Lips, Tame Impala, MGMT) och Cole MGN (Ariel Pink, Beck, Nite Jewel).

Det hyllade bandet har tidigare släppt den platinasäljande debuten ”What Did You Expect From The Vaccines” (2011) och året därpå släpptes ”Come Of Age” som blev #1 på topplistan i England. The Vaccines har sedan dess haft stora framgångar runt om i världen, inte minst i hemlandet där de tidigare gjort konserter på O2 Arena i London. Bandet som även är aktuella i Levi's nya kampanj "Live in Levi's" gjorde nyligen konserter i Mexiko, under SXSW i Austin och härnäst väntar en utsåld Englandsturné.

The Vaccines består av Arni Arnason (bas), Freddie Cowan (gitarr / sång), Pete Robertson (trummor) & Justin Young (sång / gitarr). Nya albumet ”English Graffiti” släpps den 22 maj.

Videon till den nya singeln ”Dream Lover" har premiär idag. Se den nya videon här:

Låtlista – “English Graffiti”

1. Handsome
2. Dream Lover