The Chainsmokers släpper nya albumet "World War Joy" idag

The Chainsmokers släpper nya albumet "World War Joy" idag

Happy release day, The Chainsmokers!

Idag släpper GRAMMY-belönade artist och producentduon sitt nya album “World War Joy” via Distruptor Records/Columbia Records. Albumet innehåller samarbeten med artister som Kygo, blink-182, Amy Shark, Lennon Stella, Bebe Rexha och 5 Seconds of Summer. Albumet har byggts upp under 2019 med singelsläpp och idag släpps alltså helheten, ”World War Joy”. Fram till release har de släppta singlarna redan streamats över 1 miljard gånger. Aktuell singel från albumet är ”Family” med Kygo. Lyssna här.

Senaste månaderna har The Chainsmokers varit på stor turné i USA där två av featuregästerna på albumet, 5 Seconds of Summer och Lennon Stella har varit supportakt.

Förutom att släppa nytt album och göra gigantiska gig världen över så pryder just nu The Chainsmokers nya numret av Forbs Special Issue – 30 under 30.

WORLD WAR JOY - LÅTLISTA
1. The Reaper ft. Amy Shark