​Taylor Hawkins släpper albumet ”Get The Money” som gästas av Dave Grohl och andra legender

8 november ger Taylor Hawkins & The Coattail Riders ut sitt tredje album ”Get The Money” via labeln Shanabelle/RCA. Idag släpps låten ”Crossed The Line” som gästas av Jon Davison från Yes och Taylors bandkollega Dave Grohl från Foo Fighters. Taylor Hawkins som är trummis i Foo Fighters har spenderat de senaste två åren på turné efter de stora framgångarna med bandets senaste album ”Concrete and Gold” världen över. Sedan den Texas-födda Laguna-uppfödda naturkraften Taylor Hawkins äntrade scenen tillsammans med Foo Fighters på turné 1997 så har den erkända trummisen blivit en viktig del av både musiken och personligheten bakom det älskade rockbandet.

Taylor Hawkins & The Coattail Riders kommande album ”Get The Money” är producerat av Taylor själv tillsammans med John Lousteau och mixat av Sylvia Massy. Albumet blir uppföljaren till Taylors mini-LP ”Kota” som släpptes 2016 där han spelar nästintill alla instrument. Nu har Taylor återigen teamat med The Coattail Riders som består av Chris Chaney och Brent Woods. På albumet ”Get The Money” gästas Taylor Hawkins & The Coattail Riders av rock-legender och storheter som Dave Grohl, Pat Smear, Roger Taylor, Joe Walsh, Duff McKagan, Nancy Wilson, Chrissie Hynde, Perry Farrell, LeAnn Rimes med flera. Tillsammans skapar de ett episkt album som sträcker sig från klassisk rock till progrock, glamrock och allt däremellan.

Låtlista för ”Get The Money”:

1. Crossed the Line (featuring Dave Grohl, Jon Davison)
2. Don’t Look At Me That Way (featuring Duff McKagan, Nancy Wilson)
3. You’re No Good at Life No More (featuring Dave Grohl)
4. I Really Blew It (featuring Dave Grohl,Perry Farrell)
5. Queen Of The Clowns (featuring Mark King)
6. Get the Money (featuring Joe Walsh, Chrissie Hynde, Duff McKagan)
7. C U in Hell (featuring LeAnn Rimes)
8. Middle Child (featuring Dave Grohl)
9. Kiss the Ring
10. Shapes Of Things (featuring Roger Taylor, Pat Smear)