STRØM släpper storslagna debutalbumet "Immortal"

STRØM släpper storslagna debutalbumet "Immortal"

Idag släpper svenska artisten STRØM sitt debutalbum Immortal som är genreöverskridande och experimentellt, olikt mycket av det som kommer från Sverige just nu. Musiken kan beskrivas som elektronisk avant garde pop, med mycket bas. Första singeln ”Last Try” som kom i början på året har hyllats och omskrivits internationellt och satt honom på kartan som ett intressant namn för 2020. Den 31 januari släpptes uppföljaren ”Mermaid”. STRØM har producerat och skrivit all musik själv, samt co-skrivit några spår på kommande albumet med Fiona FitzPatrick.

LYSSNA: STROM.lnk.to/Immortal

Producenten och multi-instrumentalisten STRØM’s första singel ”Mesmerize” från 2017 spred sig organiskt och blev soundtracket till BMW’s reklamfilm. Han har som utgångspunkt med sin musik att bilda en typ av hybridgenre utan regler eller fasta riktningar. Utöver det producerar han även låtar åt andra artister, däribland Parhams två senaste singlar ”Bordsskick” och ”Fingertoppar”.

"smooth, understated...
filled with driving synth/bass and atmospheric vocals." - The Line of Best Fit

"dark, pulsing synths that are punctuated by sharp,
stabbing percussion to create a sound that is almost otherworldly."- Hilly Dilly