Foto: Ea Czyz

STOR släpper singeln ”(D)u ska (IN)te tr(O)” och annonserar turné

Sex år efter det kritikerhyllade albumet Under broarna, släppte STOR i våras uppföljaren Över broarna. Ett album på 10 spår som innehåller bland annat guldsäljande singeln Stora blå ft. Thomas Stenström och Ison & Fille. Nu finns albumet ute på vinyl och idag den 17 november släpps singeln (D)u ska (IN)te tr(O) som adderas på Över broarna. (D)u ska (IN)te tr(O) är en fyra år gammal låt från tiden STOR kallar mellan broarna. Låten är dedikerad till hans barndomsvän som vid den tiden satt på rättspsyk.

Lyssna: https://STOR.lnk.to/Dino

”Jag ville egentligen inte släppa låten först eftersom den är fyra år gammal och jag pratar om en dåtid som jag helst ville glömma. Men efter jag träffade min vän och såg att han nu mår bättre efter fyra år på rättspsyk, så kändes det okej. Jag älskar samplingen som DJ Large rotade fram i sin vinylsamling.” STOR.

I början av 2024 åker STOR ut på turné runtom i Sverige, se datum här:

1 februari – Kafé De Luxe, Växjö
2 februari – Mejeriet, Lund