SONY MUSIC INGÅR AVTAL MED LOOPTROOP ROCKERS & DVSG

SONY MUSIC INGÅR AVTAL MED LOOPTROOP ROCKERS & DVSG

Sony Music ingår exklusivt avtal med Looptroop Rockers och deras etikett DvsG. Looptroop har varit en stor del av den svenska hip-hop scenen i två decennnier, med över 14 album sinsemellan som grupp och soloartister har dom turnerat över hela världen och spridit sin musik och sitt budskap med stor framgång.
Embee har tidigare vunnit en Grammis för bästa hip-hop/soul 2004 och likaså Promoe i samma
kategori 2009.

Den 1 maj släpps bandets första album på svenska “Mitt hjärta är en bomb”.
Tillsammans har Promoe, Embee, Supreme och CosM.I.C. skapat 14 spår som berör samhällsfrågor, barndom,kärlek och humor.  På det nya albumet gästar artister som Timbuktu, Kapten Röd, José Gonzalez, Cleo, Lilla Namo och Seinabo Sey. Det första vi får höra från nya albumet är streetsingeln “Hårt mot hårt” tillsammans med Cleo som släpps den 13/3.

-Sony Music ser verkligen fram emot vårt samarbete tillsammans med Mårten, Magnus, Matte och Tommy. Dom skriver fantastiska låtar på svenska och att äntligen få dela den upplevelsen med omgivningen känns stort!  Dom är en av Sveriges bästa hip-hop akter på både svenska och engelska. Så är det bara. – säger Claes Uggla, Sony Music.

-Vi är sjukt peppade på att släppa vår första platta på svenska som Looptroop. Och att få göra det tillsammans med vår gamla vän Claes Uggla på Sony och deras team känns verkligen skitbra!
2013 kommer bli ett grymt år! –
säger Promoe från Looptroop Rockers.

Samarbetet inkluderar även DvsG katalogen som sträcker sig från mitten sent 90-tal.