Foto: Lukas Meijer

Som en frisk fläkt släpper Dotter singeln “We're In This Together” – och aktuell som huvudroll i succémusikalen

På fredag är Dotter tillbaka med första låten efter Melodifestivalen och ger oss nu riktiga sommarfeelings med nya “We're In This Together”. Årets låt i Melodifestivalen “It´s not Easy to Write a Love Song” fick under våren stora framgångar på Spotifys hitlista och spelades flitigt på radio. I sommar är hon dessutom aktuell som en av huvudrollerna i succémusikalen “We will Rock you” i Dalhalla och följer återigen med Sveriges största festivalturné RIX FM Festival.

"Låten handlar om att övervinna saker tillsammans. I en relation är man två som tar sig igenom både med- och motgångar. När man lever sitt liv med någon och problem uppstår, påverkar det båda två och man stöttar varandra genom det. Det är ett tecken på en oerhört stark kärlek och att man kan lita på att den andra alltid finns där, oavsett vad som händer, även när det känns riktigt tufft", säger Dotter.

Mer om Dotter:
Sedan debuten år 2014 har Dotter etablerat sig som en av Skandinaviens spännande akter, där musiken alltid har haft en stark koppling till hennes personliga värderingar och livsåskådningar. Under 2020 nådde hon sitt stora genombrott genom sin medverkan i Melodifestivalen med låten ”Bulletproof”, där hon erövrade en andraplats. Dotter har även stora världssamarbeten bakom sig (b.la Michael Angelo (Sam Smith, Lady Leshurr), David Sneddon (Lana Del Rey) samt Will Hicks (Ed Sheeran och Beyonces ’Perfect’). Utöver att hon har varit support till Måns Zelmerlöw och Miss Li har hon även tagit livepubliken med storm under egna turnéer runtom i landet.

Följ Dotter: TikTok I Instagram I Spotify I Youtube