Foto: TV4

Simon Superti gör stark entré i TV4 Så mycket bättre – framför ”Svårt att förlåta” i premiäravsnittet

Simon Superti har hyllats som den nya generationens Cornelis Vreeswijk med hans visberättande och råa texter. I årets TV4 Så mycket bättre säsong är han en nyckelperson, som en av tre deltagare att vara med under hela inspelningsperioden. Inatt släpptes premiäravsnittet på TV4 Play och Simons första framförande finns nu att lyssna på - låten “Svårt att förlåta” är en berörande tolkning av Seinabo Seys ”Hard Time”.

”Svårt att förlåta skrevs i mitt kök mitt i natten. Inspirerades av textraderna ”hard time forgivin’ even harder forgettin’” och vinklade det om mitt liv och uppväxt.” – Simon Superti

Lyssna på “Svårt att förlåta” här: https://simonsuperti.lnk.to/svart-att-forlata

Se Simons framträdande i TV4 Så Mycket Bättre här

Simon Superti har under sin musikkarriär varit en framgångsrik producent och jobbat med bl.a. artister som Z.E, Dani M och Adel, 2019 vann han en Grammis för Årets producent. Våren 2023 släppte Simon Superti det kritikerrosade albumet ”Hemlisar” med låtar som ”Svartskallepunk”, ”Stockholm”, ”Oslo” ft. Joakim Berg och ”Hemlisar”, producerat tillsammans med Jocke Åhlund, Joakim Berg och Daniel Ledinsky. I våras släpptes singeln ”Blod svett & tårar”, som han gjorde ett otroligt framträdande med på Grammisgalan. Han hyllades av både bransch och fans som galans i särklass bästa akt och klippet gick viralt direkt. “Blod svett & tårar” var första låten från hans kommande album “Hemlisar II” som beräknas släppas under våren 2025. Ett första smakprov av detta får vi redan i höst när Simon tillsammans med ett fullband åker på miniturné. Se datum här:

8 nov - Göteborg, Nefertiti
9 nov - Malmö, Babel