Scorpions firar 50 år och släpper nya albumet “Return To Forever”

Scorpions firar 50 år och släpper nya albumet “Return To Forever”

Efter ett halvt sekel som band släpper Scorpions den 20 februari albumet “Return To Forever” med låten ”We Built This House” som första singel. “Return To Forever” är bandets 18:e studioplatta och producerat i samarbete med svenskarna Mikael Nord Andersson och Martin Hansen. Albumet innehåller en hel del nyskrivet material samt tidigare ej utgivna låtar främst från 80- och 90-talet.

Scorpions har sålt över 100 miljoner album och gett över 5000 konserter världen över. Med låten ”Wind of Change” tog de världen med storm, videon har idag över 110 miljoner visningar på YouTube vilket är rekord för ett tyskt band - Scorpions har, med samma låt, än en gång skrivit musikhistoria! 50 år efter att en ung Rudolf Schenker grundade bandet i Hannover förblir Scorpions ett band som lyckas nå nya generationer av fans.

“Return To Forever” släpps 20 februari på CD, Deluxe CD, vinyl, Limited Collector’s Box samt digitalt.

I vår åker Scorpions på turné - Klaus Meine, Rudolf Schenker och Matthias Jabs är tillbaka och nu redo att “Return To Forever”!

Låtlista:
01. Going Out With A Bang