Sandra Beijer släpper ny musik med Nadja Evelina

Sandra Beijer släpper ny musik med Nadja Evelina

Idag släpper Sandra Beijer sin tredje singel från sitt kommande debutalbum Tjejdikter som kommer senare i höst i samband med Bokmässan i Göteborg. Låten heter 22 med det svenska indieundret Nadja Evelina.

”22 handlar om hur den ständiga strömmen av världens tragedier kan leda till en slags känslomässig avtrubbning. Den globala smärtan blir så överväldigande att vi istället vänder oss inåt och fokuserar på små repetitiva handlingar för att orka med. En tillfällig känsla av kontroll och lugn i en kaotisk verklighet.”, säger Sandra.

22 är den tredje singeln i följd från debutalbumet Tjejdikter där Sandra Beijer skrivit texterna och producenten David Lindvall gjort musiken.

Sandra fortsätter: ”Nadja Evelina var min mest spelade artist förutom Beatles för några år sen. Kombinationen av hennes spröda röst och mörka texter väcker något starkt i mig. Att få jobba med henne är en ära.”

Lyssna på 22 här

Följ Sandra här: INSTAGRAM | SPOTIFY| BLOGG