Rod Stewart släpper samlingsalbumet ”The Best Of The Great American Songbook”

Rod Stewart släpper samlingsalbumet ”The Best Of The Great American Songbook”

Den legendariske sångaren Rod Stewart är just nu aktuell med det efterlängtade albumet ”The Best of The Great American Songbook” som släpps den 14 november.

Den Grammynominerade Songbook-serien har sålt över 300 000 exemplar i Sverige. Nu släpps samlingsalbumet som förutom 13 noggrant utvalda låtar från de fem albumen i serien även innehåller det tidigare outgivna spåret ”You’ll Never Know”.

”The Best of The Great American Songbook” bjuder på några av Rod Stewarts mest omtyckta tolkningar av klassiker ur den amerikanska låtskatten  såsom ”Someone To Watch Over Me”, ”The Way You Look Tonight”, ”They Can’t Take That Away From Me”, ”What A Wonderful World” feat. Stevie Wonder och många fler.

Rod Stewart har med en av musikvärldens mest unika röster under fyra decennier levererat tidlösa klassiker. Med en plats i Rock and Roll Hall of Fame och över 300 miljoner sålda album och singlar är Rod Stewart en av världens mest framgångsrika artister.

Rod Stewart inledde sin karriär i mitten av sextiotalet och stod i framkanten av den brittiska popmusikscenen med Jeff Beck Group. Därefter anslöt han sig till bandet The Faces. I mitten av sjuttiotalet bestämde Rod Stewart sig för att fortsätta som soloartist vilket resulterade i en karriär som gett honom otaliga multiplatinasäljande album samt listettor över hela världen.