Foto: Noah Agemo

Poplöftet Emilia Pantic släpper singeln ”Lyckligare”

Emilia Pantic har minst sagt haft en händelserik sommar med sin första egna Sverigeturné, förband till Thomas Stenström där även gästade på en av hans låtar, samt flera stopp på RIX FM Festival runtom i landet. I våras släppte Emilia bl. a. singeln Vi finns som gått varm på kommersiell radio hela sommaren. Idag släpper Emilia Pantic sin femte singel för i år – Lyckligare, en låt om obesvarad kärlek och vågen av känslor som kommer med det.

LYSSNA: https://emiliapantic.lnk.to/lyckligare

”Lyckligare är en låt som kort sagt handlar om obesvarad kärlek. Den mer utvecklade versionen är att den i mitt fall handlar om att bli kär i en vän och ännu värre; en vän som har ett förhållande. Den handlar om vågorna av känslor som sköljer över en av ett se den man älskar med någon annan och att unna personen kärleken samtidigt som man också missunnar. Du får vara lycklig men helst inte utan mig helt enkelt.” – Emilia Pantic.

I höst åker Emilia ut och spelar runtom i Sverige (fler datum tillkommer):

11 september: Örebro - Live at Heart
12 oktober: Helsingborg - The Tivoli (Förband till PRISMA (DK))
29-30 november: Göteborg - Viva Sound

Artisten och låtskrivaren Emilia Pantic som hyllats för hennes personliga och filterlösa texter, släppte tidigare i år, singeln Nej tack som var hennes första släpp för 2024. Nej Tack släpptes ihop med en cover - För evigt (I Wouldn’t Mind), som kom till när Emilia postade ett klipp på TikTok där hon tolkade amerikanska duon He Is We’s enorma hit I Wouln’t Mind. Klippet blev en succé med närmare en halv miljon visningar och hundratals kommentarer från fans som skrek efter en hel version.

Emilia Pantic, en av Sveriges mest lovande popartister, har sedan hennes debut tagit sina fans med storm, genom sina ofiltrerade texter och karismatiska personlighet. För två år sedan flyttade Emilia från Göteborg till Stockholm, för att satsa fullt ut på musiken. Det var i februari 2022 som hon debuterade med singeln Roadkill, som blev hyllad av bl.a. Jan Gradvall. Därefter fick vi höra låtarna Säg det som du menar det, Död och SOS. Hösten 2022 släpptes debut-EP:n Hatar att du lät oss gå och i fjol följde hon upp med efterlängtade singeln Oklar, som hon gjorde TV-debut med i TV4 Nyhetsmorgon. Emilia har spelat en hel del live runtom i Sverige och förra året var hon förband till både Myra Granberg och Thomas Stenström.

FÖLJ EMILIA PANTIC: TikTok I Instagram I Spotify