Petter tillbaka med ny singel

Petter tillbaka med ny singel

Don’t call it a comeback!
Petter är tillbaka, trots att han egentligen aldrig varit borta.

Det har gått mer än tre år sedan Petter släppte nytt material senast. Men en av Sveriges största artister har inte legat på latsidan direkt. Petter har bland annat medverkat i TV-programmet “Så mycket bättre”, släppt samlingsskivan Samlar ut den, startat nya labeln BABA recordings och rest land och rike runt och föreläst.

Nu är väntan på ny musik över. Petter teamar upp med Daniel Adams-Ray på singeln Håll om mig som släpps idag, onsdagen den 16 januari. Låten är skriven av Petter tillsammans med Daniel Adams-Ray, Filthy och Vincent Pontare och producerad av Filthy, Vincent Pontare och Salem al Fakir.

Så här beskriver Petter Håll om mig:

- Texten belyser ett samhälle och en livsstil som för mig på ett sätt har skenat, och ett klimat jag själv är lika delaktig och befinner mig i. Samtidigt som jag söker mig tillbaka till mina rötter och den mentalitet jag växte upp med.

Om samarbetet med Daniel Adams Ray:

- Daniel är en av de svenska artister som jag känt mig mest besläktad med. Jag tillhör en äldre generation än Daniel men våra vägar har korsats många gånger och våra samarbeten har alltid kommit väldigt naturligt och bygger på en ömsesidig respekt och beundran för varandras musik och hantverk, säger Petter.

Håll om mig släpps idag 16:e januari via BABA recordings/Sony Music. Låten är det första smakprovet från Petters kommande album Början på allt som släpps i april.

SPOTIFY: "Håll om mig"

ITUNES: "Håll om mig"