Peter Jöback till Japan!

Peter Jöback till Japan!

Den 21 maj gör Peter Jöback debut i Japan. Då gästar han den årliga konserten ”Musical Meets Symphony” i Tokyo International Forum Hall. Tillsammans med några japanska solister och
Peters vän och Phantom-kollega Ramin Karimloo görs två konserter med Tokyo symfoniorkester.  Inför detta ger Sony Japan ut Peters CD ”I Love Musicals” den 9e april. Japan är världens näst största musikmarknad där CD-skivan fortfarande dominerar musiklyssnandet.

Peter Jöback avslutar snart sin fantastiska framgångsrika sejour på Stockholms Stadsteater där han spelat titelrollen i en helt utsåld och hyllad ”Sweeney Todd”. Närmare 70.000 personer har sett föreställningen. Lägg till detta de 35.000 som såg Peter i höstens 7 arenakonserter med ”I Love Musicals” så passerar han en publiksiffra på 100.000 på ett halvår…

2012 och 2013 gjorde Peter succé i rollen som ”Phantom of the Opera” i London’s West End och på Broadway i New York. Båda engagemangen omfattade även somrarna så i år ser Peter fram emot en ledig sommar innan det är dags för repetitioner av ”Livet är en schlager” som har premiär i september på Cirkus i Stockholm.

peterjoback.com
facebook.com/peterjoback