Fotograf: Sandra Thorsson

​Parham släpper EPn ”Vårt Paradis” 4 okt och åker ut på höstturné!

Med tidigare släppta låtar som Fingertoppar och Bordsskick samt en utsåld vårturné, är det dags för Parham att släppa EPn Vårt Paradis som har release den 4 oktober. I höst drar Parham ut på en omfattande klubbturné med 14 datum runt om i landet (se datum längre ner).

Vårt Paradis är en EP på sex låtar som tar oss med på en resa från födelsens Iran via barndomen i Göteborgsförorten och stormiga kärleksrelationer.

EPn handlar mycket om uppväxt. Jag kallar det för “vårt paradis”, för det var inget paradis, men det blev vårt paradis. Det blev vad det blev – Parham.

PARHAM HÖSTTURNÉ 2019:
18 okt IVY Nightclub, Borås
19 okt Palladium, Västervik
25 okt Biff Grill & Bar, Eskilstuna
26 okt Rex, Umeå
1 nov The Tivoli (Stora scenen), Helsingborg
2 nov Kafé De Luxe, Växjö
8 nov Ritz, Örebro
9 nov Falu Bowling & Krog, Falun
15 nov Flustret, Uppsala
16 nov Olivia, Gävle
29 nov Krøsset, Oslo
30 nov Nöjesfabriken (Rockscenen), Karlstad
6 dec O’Learys, Luleå
7 dec Arbis Bar & Salonger, Norrköping

Parham har hyllats som en av Sveriges bästa textförfattare och vunnit priser för Årets Hiphop på Manifestgalan samt nominerats i P3 Guld och Grammis. Han har tidigare gett ut två kritikerrosade album Pojk (2014) och Hemma Här (2016). De senaste åren har han även släppt flera hyllade singlar som ex. Håller Mig Vaken, Allting Med Dig och Facetime. Våren 2018 släppte Parham sitt tredje hyllade album Torsken som streamats över 16 miljoner gånger på Spotify och i samband med albumreleasen åkte Parham ut på en omfattande Sverigeturné. Singeln Tranquilo feat. Mwuana sålde guld och har streamats 5 miljoner gånger. Under 2019 har Parham släppt två singlar – Fingertoppar och Bordsskick. I juli gästade Parham på Ana Diaz singel Allt e lättare på sommarn som dom framförde tillsammans på Allsång på Skansen.