Newkid släpper singeln "Kanske var vi rätt bra ändå"

Newkid släpper singeln "Kanske var vi rätt bra ändå"

Idag släpper Newkid singeln ”Kanske var vi rätt bra ändå” från kommande albumet MOUNT JUHN som släpps den 29 maj. I söndags premiärade av låten i avskalad version i SVT Babel. Låten är skriven av Newkid och producerad av William Forsling & Petter Alfredsson.

LYSSNA HÄR: http://Newkid.lnk.to/Kanske

I februari släppte Newkid singeln ”Över dig” och planerade för sin headlinespelning på Berns i Stockholm den 10 april. I och med corona blir spelningen framflyttad. I ovanliga tider tog Newkid till musiken och började hemifrån lägga ut KARANTÄN VIBBAR på sin Instagram – avskalade covers med honom på keyboard. Klippen har fått mycket kärlek och hittills setts över 600 000 gånger. Tre covers har även släppts på Spotify, där alla Newkids intäkter går till corona-drabbade verksamheter. För mindre än en månad sedan släpptes även Tjuvjakts singel ”Apelsinskal” som Newkid gästar. Den har sedan dess legat topp 20 på Spotify.

Newkids sommar och höst 2019 var fylld med konserter och festivalspelningar, däribland hans första headlinespelning på Vasateatern i Stockholm. Det var från scenerna som kärleken till att spela live växte sig allt starkare, och ur de känslorna fann Newkid inspirationen till kommande albumet MOUNT JUHN.

”Det var på min turné ’Fäller Ingen Tour’ som jag började förstå att jag ville uppmana till mer romantik. Tjejer har alltid dominerat min publik men denna turnén kom fler och fler grabbar, höll om varandra och sjöng ut deras hjärtan.

Vi började bygga på en plattform där allt inte behöver vara så macho, där det är lugnt att va emotional och där det inget annat än kärlek är välkommet. Alla som var på ’Fäller Ingen Tour’ vet. Det var så sjukt, och all den energin har jag lagt in i mitt nya album som kommer 2020. Och ni vet redan, det kommer vara romantiskt och lit at the same damn time… Puss puss” – Newkid.

FÖLJ Newkid: InstagramYoutube