Nea följer upp rekorddebuten med nya singeln ”Dedicated”

Nea följer upp rekorddebuten med nya singeln ”Dedicated”

Låtskrivaren och artisten Nea har haft en rekorddebut med singeln ”Some Say” som släpptes i september 2019. Förutom framgångarna i Sverige där låten varit den mest spelade på radio i 8 veckor och är platinacertifierad, har den blivit en stor internationell hit med hittills över 70 miljoner spelningar på Spotify och Youtube, samt en rad topp 10 placeringar runtom Europa. Låten ligger för närvarande #15 på europeiska airplaylistan och #26 på Shazams globala topplista. I Frankrike har låten sålt Guld och är #2 på fransk radio, en extra anmärkningsvärd bedrift då deras topplistor tenderar att domineras av franskspråkig musik.

Idag släpper Nea uppföljarsingeln "Dedicated". Låten är skriven av Nea tillsammans med producentteamet HitImpulse från Berlin, samma konstellation som ligger bakom ”Some Say”. Jan Gradvall beskriver i DI Weekend nya singeln som ”så exceptionellt välskriven, perfekt arrangerad och framförd. Nea tillför något nytt i svensk musik”.

LYSSNA: https://lnk.to/NeaDedicated
(Se musikvideon nedan)

Linnea Södahl har de senaste fem åren ingått i den landslagstrupp som definierat svensk popmusik. Hon har skrivit låtar med Zara Larsson (”Lush Life”, ”Don’t Worry Bout Me”, ”TG4M”), Tove Styrke, Maggie Lindemann, Axwell m.fl. För sina prestationer blev hon nominerad till Årets Kompositör på Grammisgalan 2020. Den 6 september 2019 släppte hon sin debutsingel ”Some Say”. Igår gjorde hon sitt första TV framträdande i norska God Morgen TV2 och ikväll uppträder hon på By:larm. I vår kommer mer ny musik från Nea.

FÖLJ Nea:​ Instagram I ​Youtube