Melissa Horn släpper idag singeln “Varför slutar allt i tårar” & nytt album kommer i september

Innan Melissa Horn inledde sin bejublade vårturné i mars släppte hon singeln “Säg förlåt” som blivit en varm publikfavorit och spelats flitigt på P3 och P4. Idag kommer nya singeln “Varför slutar allt i tårar” - den andra från Melissas sjunde album som väntas komma i september.

De första raderna i den här låten - ”Vet inte vart jag ska börja, om det ens är nån idé” - var de allra första orden jag skrev till det som nu blivit mitt sjunde album. Från mitt håll är nog ”Varför slutar allt i tårar” både en uppgiven frågeställning och samtidigt ett ganska lättsamt konstaterande. I smyg drömmer jag om att sommarpubliken ska lära sig slutet av låten, så att de kan sjunga med i den på nån av konserterna. - Melissa.

Lyssna på "Varför slutar allt i tårar" här

Att Melissa är en av Sveriges mest älskade liveartister har varit slående påtagligt under den storstadsturné som hon nyligen avslutat. Av 24 stopp var merparten konserter utsålda och i recensioner hos bl.a. Aftonbladet och GP hyllades hon sånär till perfektion. I sommar åker Melissa ut på en längre turné i Sverige samt med stopp på flera festivaler i Norge och Raseborg Festival i Finland. Mer om turnén.

Jag och mitt band avslutade precis en superfin vårturné och jag är så glad över att vi får fortsätta spela hela sommaren också. Vi kommer spela en hel del nya låtar från det kommande albumet och det känns som att sommaren blir den perfekta inramningen för det. Med nytt tillskott blir bandet det största jag haft hittills. Det ska bli väldigt kul, och förhoppningsvis det bästa vi gjort. - Melissa.

Melissa på Spotify I Youtube I Facebook I Instagram