Martin Garrix producerar och framför den officiella låten till UEFA EURO 2020

Martin Garrix producerar och framför den officiella låten till UEFA EURO 2020

Världskända DJ:n och producenten Martin Garrix har blivit utsedd att skriva och framföra den officiella låten till UEFA EURO 2020. Nyheten avslöjade han under sin headline-spelning i lördags den 19 oktober på Amsterdam Dance Event genom att gå ut på scenen med den kända Henri Delaunay Cup-pokalen ackompanjerat av en sprakande show. Amsterdam är 23-åriga Garrix hemstad och en av de 12 städer som hostar UEFA EURO 2020 nästa sommar under 60-årsjubileet.

Den officiella låten som släpps under våren 2020 kommer gästas av en välkänd sångare och framföras under öppningsceremonin på Olimpico i Rom den 12 juni 2020. Förutom den officiella låten till UEFA EURO 2020 kommer Martin Garrix även producera den officiella musiken fotbollsspelarna går ut till under matcherna samt musiken som kommer användas i alla TV-sändningar.

Martin Garrix själv säger; “It’s an incredible honour to be asked to create the official song for UEFA EURO 2020 and I am so excited to let everyone hear it. Next summer’s tournament will take the fans closer to the action than ever before, and I really hope that my song will make everyone in Europe feel like they are part of it.”

Martin Garrix har haft enorma framgångar som DJ och producent med elektroniska poplåtar och enorma hits så som ”Don’t Look Down” med Usher, ”Scared To Be Lonely” med Dua Lipa och ”In The Name of Love" med Bebe Rexa. Han har också producerat hits tillsammans med några av de största inom musikvärlden så som Tiësto och David Guetta. Musik och fotbollsfans kan vinna en träff med Martin Garrix på UEFA EURO 2020 i Bucharest – tävlar gör man här.

Mer Martin Garrix på hans Instagram.