Mapei släpper debutalbumet ”Hey Hey” 19 september

Mapei släpper debutalbumet ”Hey Hey” 19 september

I höstas överraskade Mapei oss alla då hon oväntat och efterlängtat släppte singeln ”Don’t Wait”. Comebacksingeln har hyllats, älskats och spelats om och om igen. Den 19 september släpper Mapei debutalbumet ”Hey Hey” som ges ut via Columbia Records/Downtown Records. Hyllade Magnus Lidehäll har till största del producerat albumet ”Hey Hey” och han är också låtskrivaren och producenten bakom ”Don’t Wait”.

Nya, kommande singeln ”Change” släpps digitalt den 14 juli.
Mapei om nya singeln: "We change with the season. Make sure it's for a good reason."

Redan nu kan du förhandslyssna på ”Change” nedan.

”Don’t Wait” har bland annat utsetts till ”Årets comebacklåt” av PSL och ”En av årets bästa låtar” av Nöjesguiden. Mapei och ”Don’t Wait” har uppmärksammats över hela världen och hyllningarna har inte låtit vänta på sig. Mapei har uppmärksammats av bland annat Picthfork, Clash, Fader, Vouge, Buzzfeed, W Magazine och nu senast ett stort porträtt i Dazed & Confused. I sommar gör Mapei ett antal spelningar i Europa och hon gästar bland annat Cargo i London den 2 juli och Way Out West i Göteborg den 8 augusti.

Turnédatum
2 juli Cargo, London, England