​Macky släpper singeln 'C’est la vie' ft. Haval och releasedatum för kommande albumet 'Timeline'

Lyssna: Macky.lnk.to/CestLaVie

Under två år som artist har Macky skapat sig en stark fanbase och hunnit nå över 56 miljoner streams på Spotify med tidigare låtar som 2x platinasäljande Tesla, platinasäljande Vinterdepress, guldsäljande Vacay och Lagen, samt debut-EPn Genom Alla Väder som släpptes i fjol. I somras fick vi höra PA PA som blev en stor sommarhit bland fansen, nyligen gick låten platina med över 8 miljoner streams. I september släpptes singeln Family och i oktober gästade Macky franska rapstjärnan Bosh på nya remixen Djomb (Remix).

Macky fortsätter nu med att släppa singeln C’est la vie feat. Haval. Detta blir deras tredje samarbete ihop efter att Haval tidigare hört tillsammans med Macky på låtarna Lagen och Vinterdepress 2. Nu står det också klart att Macky släpper sitt debutalbum Timeline den 20 november.

Nyligen blev Macky utsedd till Framtidens Artist av P3s musikredaktörer med motivering: ”Vi har imponerats av en artist som växlar soundmässigt mellan hiphop och pop, har ett härligt flow och känsla för tempo och rytm i sin leverans. Han fångar oss med sitt sätt att beskriva miljöer, känslor och årstider - och, som äss i rockärmen, naturligt falla över till franska språket ibland”.

C’est la vie släpps idag 6 november via Sony Music. Låten är skriven av Macky och Haval samt producerad av Manny Flaco.

FÖLJ MACKY: Youtube Instagram Spotify