Fotograf:  Ikram Abdulkadir
Fotograf: Ikram Abdulkadir

​Linda Pira släpper singeln ’NR1’

Det tog sin tid. Och många hade väntat. Men till slut, i november förra året släppte Linda Pira sitt efterlängtade debutalbum Legendarisk med omtalade låtar som Gang Gang, Plastico och Alla Rätt.

Sedan dess har Linda varit i studion och jobbat på ny musik och är nu redo att släppa första singeln NR1 som blir ett smakprov från hennes kommande större projekt.

Lyssnahttps://lindapira.lnk.to/NR1

NR1’ är en kärlekssommarlåt som handlar om den första perioden när man träffar någon och man får känslan av att man är osynlig för allt och alla och totalt fri i sin kärlek. Friheten i att känna sig sexig, älskad och översvämmad i kärlek.- Linda Pira.

NR1 släpps idag via Sony Music. Låten är producerad av Arash Farhadi och skriven av Linda Pira tillsammans med Daniel Monserrat.

Mer om Linda Pira:
Linda Pira har hyllats som en av Sveriges största hiphopartister och vunnit både P3 Guld och Grammispriser för bl.a. Årets Nykomling och Årets Hiphop samt nominerats ett flertal gånger. Linda har tidigare gett ut EPn Matriarken (2013), debutalbumetLegendarisk (2019) och flertal hyllade singlar som platinasäljande Shu katt / Överlever allt, platinasäljande Knäpper mina fingrar remixochguldsäljande Mera tid för att nämna några. Linda har under åren gjort två hyllade dokumentärer som visats på SVT: Linda Pira – som du inte visste om (2013) och Kan Linda Pira fixa varannan vecka-julen? (2018) samt sommarpratat i P1 Sommar (2014). Lindas musik har streamat över 60 miljoner gånger på Spotify och över 10 miljoner visningar på Youtube.

FÖLJ LINDA: Spotify I Youtube I InstagramFacebook