Kvarteret släpper nya singeln Du & Jag!

Kvarteret släpper nya singeln Du & Jag!

Efter att ha släppt sin debutsingel ”Kylskåpspoesi” tidigare i år samt en remix gjord av producenten Killen Manjaro så är Kvarteret nu aktuella igen med nya singeln ”Du & Jag”. Om ”Kylskåpspoesi” handlade om en osund relation som behövde få ett avslut så är ”Du & Jag” en berättelse om när man träffas och hittar rätt, där alla bitar faller på plats. Kvarteret gör plats för precis alla känslor, de fula, fina, smutsiga och svåra. Nya singeln ”Du & Jag’’ skapades tillsammans med producenten och låtskrivaren Christoffer Dahlberg för tre år sedan och är en av Kvarterets allra första låtar som dom skrev.

"Just därför känns det extra roligt att vi nu ska släppa den, tre år senare. För oss beskriver “Du & Jag” det fina i när två personers olikheter flätas ihop till en. Håller ni inte med om att det måste vara en av de finaste sakerna som går att uppleva - att verkligen kunna vara sig själv kring någon?"

Lyssna här!

"En rolig anekdot är att vi skrev texten “2022 kommer bli vårt år”, utan att då ha någon aning om att det här var året vi skulle släppa vår musik! Vi bara kände på oss att det var ett år som skulle betyda mycket - och här är vi idag och släpper vår andra singel! Ändå lite galet."

Bakom Kvarteret står Alice Genberg och Philip Spångberg som först möttes i Örnsköldsvik där de båda studerade till låtskrivare på musikmakarna. Det var efter ett uppdrag från skolan, där de blev ihopsatta i en grupp, som de fick en impuls att skriva något på svenska. Där och då kände de direkt att de hade hittat någonting speciellt.

Alice som är uppvuxen i Lerum utanför Göteborg, blev signad redan som 17-åring och var vokalist inom EDM-genren. Bland annat släppte hon singlar tillsammans med Nicky Romero och Tom Swoon. Philip kommer från Kvicksund, utanför Eskilstuna och har alltid varit intresserad av musik, men det var inte förrän han befann sig på civilingenjörs-linjen på högskolan som han förstod att han var på väg åt fel riktning. Ett avhopp och några år på diverse musik-utbildningar senare, är Philip idag producent, låtskrivare och ena halvan av Kvarteret.

"Vi vill prata ocensurerat om mående och vardags-struggles. Oavsett vem du är eller vad du bär med dig så är du alltid välkommen till Kvarteret, säger Philip."

Följ Kvarteret på:

Tik Tok