​Kelly Clarkson släpper albumet ”Piece By Piece” 27 februari

​Kelly Clarkson släpper albumet ”Piece By Piece” 27 februari

Fredagen den 27 februari släpper amerikanska stjärnan Kelly Clarkson sitt nya album ”Piece By Piece”. Första smakprovet från albumet är popkaramellen ”Heartbeat Song” som klättrar på listorna i Sverige och resten av världen. ”Heartbeat Song” är Veckans Hitvarning på RIX FM denna vecka.

På nya albumet samarbetar Kelly Clarkson bland annat med John Legend, i låten "Run Run Run".

“Piece By Piece” – låtlista:
1. Heartbeat Song
2. Invincible
3. Someone
4. Take You High
5. Piece By Piece
6. Run Run Run featuring John Legend
7. I Had A Dream
8. Let Your Tears Fall
9. Tightrope
10. War Paint
11. Dance With Me
12. Nostalgic
13. Good Goes The Bye

Deluxe Edition
14. Bad Reputation
15. In The Blue
16. Second Wind

Kelly Clarkson har släppt fem studioalbum sedan debuten 2003 (”Thankful”, ”Breakaway”, ”My December”, ”All I Ever Wanted”, ”Stronger”) och ett Greatest Hits-album samt julalbumet “Wrapped In Red”.

Kelly har sålt över otroliga 20 miljoner album världen över sedan debuten 2003 och hon har haft 10 singlar topp 10 på Billboardlistan. Kelly Clarkson har prisats med 3 Grammy Awards, 4 American Music Awards, 3 MTV Video Music Awards, 2 Academy of Country Music Awards, 1 Country Music Award och otroliga 12 Billboard Music Awards. Senaste studioalbumet “Stronger” är platinabelönat i USA och innehöll singlarna “Mr. Know It All” och “Stronger (What Doesn’t Kill You”) vilket blev Kellys 9:e och 10:e topphits på Billboardlistan.

www.kellyclarkson.com
www.twitter.com/kelly_clarkson
www.facebook.com/kellyclarkson
www.instagram.com/kellyclarkson