Junior Brielle släpper debutalbumet TAMPA

Junior Brielle släpper debutalbumet TAMPA

Lyssna: https://lnk.to/TAMPAjuniorbrielle

Fjolårets stora hype kring Junior Brielle belönar äntligen världen med albumet “TAMPA”. Förra året debuterade dem med EP:n “Blod”, under hösten och vintern har Junior Brielle släppt singlarna “VM 94”, “Love” och “Fem i Fem”. Debutalbumet ”TAMPA” har redan fått fantastiskt mottagande och hyllningar av bl. a. GAFFA, Hymn, GP….

"Jag gurglar av belåtenhet." - Kalle Berg, HYMN

“Vilken jävla ynnest att få leva i en tid när svensk pop är så här bra” - Simon Lundberg, GAFFA

“Se upp med hyllade band. Men Junior Brielles tokhajp håller” - Jan Andersson, GP

"Junior Brielle sitter stadigt på tronen som den svenska popmusikens just nu överlägset bästa band" - Natasha Azarmi, Aftonbladet

- TAMPA är en skiva om oss, våra gamla romanser och allt vi stör oss på. Sedan vi släppte Blod har vi umgåtts dygnet runt i 365 dagar. Vi äter samma mat, delar samma pengar, umgås med samma vänner, rockar samma jackor och bor i samma lägenhet. Det har inte gjort oss rikare, lyckligare eller till bättre vänner, men vi har antagligen gjort 2019 års bästa popalbum säger bröderna Röhdin.

Junior Brielle har redan hunnit vara nominerade till årets nykomling på Grammis där dem även framförde låten “Love”. Ni har läst om bandet på DN Kulturs framsida och Fredrik Strage med flera musikjournalister har inte direkt hållit tillbaka med superlativen. Under våren har de även mottagit GAFFA-priset för “Årets genombrott” och är sedan tidigare klara för Åre Sessions och den hypade megafestivalen Lollapalooza

“TAMPA" släpps idag den 29:e mars via Junior Brielle/Sony Music. I samband men albumsläppet så ger sig Junior Brielle ut på en vår- och sommarturné.

TAMPA LÅTLISTA
1. Oh Julian