​James Arthur som sålt 25 miljoner album släpper ”YOU” med 17 nya låtar

​James Arthur som sålt 25 miljoner album släpper ”YOU” med 17 nya låtar

Brittiska världsstjärnan James Arthur har sålt 25 miljoner album och idag släpps 17 låtar på nya albumet ”YOU”. Hans röst har berört människor världen över, inte minst här i Sverige där James konsert på Berns nästa år sålde slut på en dag. Nya albumet ”YOU” innehåller hitlåten ”Empty Space” som har över 100 miljoner streams samt spännande samarbeten med Ty Dolla $ign, Travis Barker (Blink 182) och Adam Lazzara från Taking Back Sunday. ”YOU” är i skrivande stund etta på iTunes i England och innehåller nya singeln “Quite Miss Home”.

James beskriver det nya albumet; "I have called the album 'YOU' as unlike 'Back From The Edge' which was autobiographical, my third album is not about me, it’s about YOU."

James Arthurs succé de senaste åren är imponerande och tidigare i år belönades han av Spotify med en utmärkelse för att ha nått en miljard streams med världshiten ”Say You Won’t Let Go”. Det här har endast hänt 18 gånger i Spotifys historia och James är en av de 10 artister som nått dessa mäktiga streamingnivåer. Bland de tio artisterna hittas förutom James Arthur även Drake, Ed Sheeran och Justin Bieber.

Det är 22 miljoner människor som lyssnar på James Arthur varje månad på Spotify och han har totalt 1,5 miljarder views på YouTube. James Arthurs senaste album "Back From The Edge" gick direkt in etta i England och sålde platina världen över. Med utsålda arenakonserter, radioettor, hejdlösa streams och enorma framgångar fortsätter James Arthurs röst att påverka människor vilket blir extra tydligt i duetten med Anne-Marie ”Rewrite The Stars” från The Greatest Showman Reimagined som streamats 251 miljoner gånger.

James Arthur gästar ett utsålt Berns i Stockholm den 2 februari, 2020.

Mer James Arthur;
Spotify