JACK WHITE SLÄPPER ALBUMET NO NAME

JACK WHITE SLÄPPER ALBUMET NO NAME

Jack White tillkännager att den officiella releasen av hans hyllade album NO NAME blir på fredag 2 augusti. Albumet släpps på alla digitala plattformar nu efter att tidigare endast dykt upp i skivpåsarna hos köparna i Third Man Records butikerna som en hemlig white-label vinyl. En blå vinylutgåva kommer finnas i Third Man Records butiker redan imorgon torsdag 1 augusti och i utvalda butiker världen över på fredag 2 augusti.

Trogen sina ”gör-det-själv” rötter, spelades albumet in och producerades och mixades av White i Third Man Studio under 2023 och 2024. Albumet pressas av Third Man Pressing och släpps via Third Man Records.

Med den överraskande presentationen av No Name som en gåva vid köp i Third Man Records butiker den 19 juli, visade fansen att mullret från nåt mystiskt, kan växa till en gemenskap som delar spänningen och energin från musik och konst. Third Man är idag stolta att kunna presentera detta till en större publik.

White och hans band spelar på några festivaler I Augusti .

JACK WHITE - TOUR 2024

AUGUST

3 – Yeonsu-gu, South Korea – Pentaport Rock Festival

8 – Göteborg, Sverige – Way Out West