​Imenella regisserar video till en av landets största artister

​Imenella regisserar video till en av landets största artister

Imenella tog för två år sedan hela hiphopsverige med storm. Med kritikerrosade låtar som Moves, guldsäljande ChaggaFantasifull och debut-EP:n TRO. I februari 2019 kammade hon hem priset förÅrets Nykomling på Grammisgalan och stod för det mest minnesvärda framträdandet på Grammisgalan 2020. Förra hösten tog hon emot Musikförläggarnas stipendium för 2019.

Utöver Imenellas artistskap, är hon även koreograf och regisserat flertal dansföreställningar. Imenella inspireras av utmaningar. När hon lyssnade på Yasins låt Applause fick hon en stark vision och idé på en musikvideo som hon ville förverkliga. Imenella berättade hennes videoidé för Yasin och det slutade med att hennes vision blev till verklighet.

Imenella berättar: "I ett samtal med Yasin sa jag: Om du ger mig chansen så vill jag gärna göra din nästa video . Hans svar på det var - kör. Jag var chockad för jag tänkte: Sveriges största rappare bara låter mig alltså regissera hans video. Jag som är amatör utan erfarenhet who does that haha, sedan växte paniken i mig”

Imenella visste direkt var hon skulle hitta rätt kunnande och hjälp för att förverkliga hennes vision:  ”Jag visste exakt vilka jag skulle vända mig till. Jag har Hajan Jabar på speed dial i många av mina projekt. MERAKI is best in The game och bästa av allt, de är kvinnor, jag visste att de skulle förstå min vision - and that they really did. Den här upplevelsen kommer jag aldrig glömma. Hela produkten var bara kvinnor och jag kan inte beskriva den känslan när alla fattar ALLT . Guld värt, obeskrivligt och helt jävla underbart!”

Videon till Applause är ute nu och finns här: https://youtu.be/eEoxPR68N3Q

Imenella jobbar just nu i studion med ett nytt eget projekt, ny musik är att vänta i början av 2021.

FÖLJ IMENELLA: Instagram I Spotify I Youtube