Idag släpper Danny Saucedo nya singeln ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa”

2015 var ett fantastiskt år för Danny Saucedo. När han för första gången lanserade sin musik på svenska blev det en omedelbar succé med trippelplatinastatus för singlarna ”Brinner i bröstet” och ”Dör för dig” och platinastatus för ”Så som i himlen”. Debutalbumet på svenska ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” som släpptes i november sålde snabbt guld och ligger fortfarande, 17 veckor sedan release, topp 20 på svenska albumlistan.

Även 2016 ser ut att bli Dannys år. Danny startade sitt musikår med ett storslaget, omtalat och hyllat framträdande av ”Brinner i bröstet” på Grammisgalan, kompade av inga mindre än svenska musikkollektivet Blacknuss. Några minuter senare vann Danny en Grammis i kategorin ÅRETS LÅT med singeln ”Dör för dig”, kategorin som röstats fram av svenska folket. Danny vann priset i hårt motstånd från bland annat Zara Larsson, Avicii och Axwell & Ingrosso.

Nytt år betyder också ny musik! Idag den 18 mars släpper Danny Saucedo titelspåret från albumet – ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” och den nya singeln adderas på den digitala utgåvan av albumet.

-Min nya singel handlar om att skippa nattlivs-stöket och istället omge sig med sina bästa vänner på hemmafest! Singeln ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” handlar om att hylla livet och sina vänner. Att äta glass och skratta på balkongen med polarna – livet kan vara ett hejdlöst barnkalas för vuxna, sammanfattar Danny sin nya singel.

I dagarna kom även nyheten ut att Danny blir en av deltagarna i årets upplaga av Så mycket bättre. I flott sällskap av bl.a Freddie Wadling, Jill Johnson och Lisa Ekdahl kommer  Danny att spendera den legendariska veckan på Gotland. Resultatet ser vi under hösten 2016.

Lyssna på "Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa" på din digitala musikplattorm här

FB
www