​Hurula tillbaka med singeln ’Tro på er ruin’ och releasedatum för kommande albumet ’Jehova’

Februari 2019 släppte Hurula kritikerrosade albumet Klass med låtar som Självmedicinering och Järnvägsbron. Albumet fick ett fantastiskt mottagande av såväl kritiker som fans och resulterade i en Grammis för Årets Rock på galan i år samt en slutsåld hyllad klubbturné.

Nu, mer än ett år senare kommer Hurula med ny musik. Först ut är singeln Tro på er ruin som släpps idag och följs upp av hans fjärde album Jehova som har release den 23 oktober.

Lyssna på Tro på er ruinhttps://Hurula.lnk.to/ruin

Jag tänker inte försöka skriva något poetiskt om något jag själv skrivit. Min förhoppning är att jag inte svikit allvaret i raderna. Just därför hoppas jag att du som lyssnar kan komma nära något väsentligt. Musiken i sig har inget värde. däremot processen. Det är ju när det landar hos den som lyssnar som något förhoppningsvis händer. Så jag vill tacka er som gör musiken till musik.

Alla letar väl efter någon slags magi i livet. Något overkligt, något som får saker att stämma. Till och med i mina lägsta stunder har jag letat efter tecken. På min förra skiva skrev jag om en järnvägsbro jag tänkt hoppa ifrån. Jag gick till samma bro varje natt för att se ifall jag skulle våga hoppa den kvällen. En av nätterna jag stod där och tittade ner gick en gammal bekant förbi och undrade vad jag höll på med. Han frågade 'Är du okej?'. Jag klistrade på mitt bästa leende och låtsades att allt var ett missförstånd. Att jag fattade hur det såg ut. Efter det ville jag övertyga mig själv att det kanske var något slags tecken. Jag ville tro att livet kunde vara magiskt. Det är ungefär det som 'JEHOVA' handlar om för mig. Det mänskliga i att vilja tro. Att behöva tro, men hur ska vi kunna tro på er ruin? - Hurula.

Hurula som likt många andra artister världen över skulle ha turnerat under hösten, hoppas nu på att möta publiken igen någon gång snart.

Tro på er ruin släpps idag den 28 augusti via Razzia Records / Sony Music. Låten är skriven av Robert Hurula och producerad av Per Hägglund.

Mer om Hurula:
Hurula har hyllats som en av Sveriges bästa rockartister och vunnit Grammispriser för Årets Rock två år i rad samt nominerats flertal gånger på P3 Guld och Grammisgalan. Hurula har tidigare gett ut tre kritikerrosade album och två EP:s - Vi är människorna våra föräldrar varnade oss (2014), Betongbarn (2014) Vapen till dom hopplösa (2016) Oss är allt (2018) och senaste albumet Klass (2019). Hurula har även gjort sig känd som en av landets starkaste liveakter med hundratals konserter runtom Skandinavien. Hösten 2018 debuterade Hurula med konstboken Först Kretsen och för första gången presenterades hans bildkonst för en bredare publik.

FÖLJ HURULA: SpotifyYoutubeInstagramFacebook