​Hurula släpper andra singeln ”Änglar” från kommande albumet ”Jehova”

​Hurula släpper andra singeln ”Änglar” från kommande albumet ”Jehova”

Mer än ett år har gått sedan Hurula släppte sitt kritikerrosade -och Grammisbelönade album Klass. I augusti var Hurula tillbaka - med singeln Tro på er ruinhans första låt från kommande albumet Jehova som har release 23 oktober.

Nu är det dags att släppa singeln Änglar, som blir andra smakprovet från Jehova.

LYSSNA HÄR: https://Hurula.lnk.to/anglar

Säg jag minns nog mer än dig
Kanske är några år med en ängel allt man får
Dansa igen
Långsamt för mig
Du känns så mörk
Fast himlen här är blå
Vill få minnena att fastna medan allt känns bra
Skulle behöva säga hejdå en gång till
Till dom som inte längre finns kvar
Tänk på allt ni missar kom tillbaks
Ibland tänker jag att vingar faller av…..

Änglar släpps idag 25 september via Razzia / Sony Music. Låten är skriven av Robert Hurula och producerad av Per Hägglund.

Mer om Hurula: Hurula har hyllats som en av Sveriges bästa rockartister och vunnit Grammispriser för Årets Rock två år i rad samt nominerats flertal gånger på P3 Guld och Grammisgalan. Hurula har tidigare gett ut tre kritikerrosade album och två EP:s - Vi är människorna våra föräldrar varnade oss (2014), Betongbarn (2014) Vapen till dom hopplösa (2016) Oss är allt (2018) och senaste albumet Klass (2019). Hurula har även gjort sig känd som en av landets starkaste liveakter med hundratals konserter runtom Skandinavien. Hösten 2018 debuterade Hurula med konstboken Först Kretsen och för första gången presenterades hans bildkonst för en bredare publik.

FÖLJ HURULA: Spotify I Youtube I Instagram I Facebook