"High on You" - ny drömmig singel från State of Sound

"High on You" - ny drömmig singel från State of Sound

State of Sound har med sin mix av svenskt vemod, eskapism, pastellfärgade solnedgångar och tropiska ljudlandskap gjort succé med singlar som ”Higher Love” (med Gustaf Norén), ”Wake Up Where You Are” och senast tropical house-covern på Bryan Adams klassiska dänga ”Heaven”. Låtarna har, sedan debuten för mindre än två år sedan, streamat över 100 miljoner gånger på Spotify.

Nu släpper de singeln ”High on You” och en EP med samma namn kommer den 17 november.

”'High on You' handlar om när kärlek slår dig så starkt att den fysiskt tar över ditt liv. Som att den kommer från en annan värld och att det liv du annars lever är tillfälligt, fullt av brister och sprickor. Och att ingenting annat än den kärleken någonsin kommer spela någon roll och att du är villig att lämna allt du har bakom dig för bara en sekund i den världen.”

State of Sound, som består av Viktor Norén och Joakim Andrén, träffades på ett tequilaparty i Stockholm 2010 och blev vänner direkt. Med Viktors bakgrund i band som Sugarplum Fairy och Viktor & The Blood samt egna soloäventyr mixat med Joakims förflutna som turnémusiker och låtskrivare, var det en musikalisk match made in heaven. Utöver singeln och EP:n ”High On You” är de också aktuella med att ha producerat Eric Saades låtar till årets omgång av Så mycket bättre.

Lyssna på "High on You" HÄR!

Följ State of Sound: