Fotograf: Angelina Bergenwall

GRANT släpper idag EP:n ”Vertigo” och musikvideo till låten ”Don’t Recall Growing Old”

LYSSNA/TITTA: https://GRANT.lnk.to/VertigoEP

Efter att ha släppt två internationellt hyllade singlar Words och Hell Yes, I’m Betting On You samt en remix på sistnämnda låten, producerad av artisten Kimchii, släpper nu GRANT sin efterlängtade EP VertigoEn EP med fyra låtar som ytterligare bevisar hennes styrka i att samla ihop komplexa känslor i rent utformade poplåtar.

GRANT beskriver sin kreativa process som att ”leta efter absoluta svar som inte existerar” och avslöjar att det finns ett känslomässigt syfte bakom det ständiga ifrågasättandet av sig själv som hon uppvisar på Vertigo:

Jag oroar mig mycket och skrivandet hjälper mig att identifiera vilka tankar som har någon sanningshalt och vilka jag kan lämna därhän. Jag tycker egentligen inte det finns någon poäng med att skriva om du inte utsätter dig på det viset och när folk hör de här låtarna vill jag att de ska bli påminda om att kärlek handlar om beslutsamhet och att den absolut är värd att satsa på – trots att den är så förvirrande”.

Tillsammans med EP-releasen släpps idag även musikvideon till låten Don’t Recall Growing Old, regisserad av Zoë Que (som även regisserade tidigare släppta videon Hell Yes, I’m Betting On You).

Vertigo släpps idag 15 oktober via Milkshake / Sony Music.Vertigo kom till i Stockholm, Oslo och London tillsammans med låtskrivare/producenter som Phil Cook (Birdie, Ellie Goulding), Martin Sjølie (Sigrid, Aurora) samt svenske Peter Kvint.

Låtlista Vertigo EP:
1. Don’t Recall Growing Old
2. Words
3. Hell Yes, I'm Betting On You
4. Vertigo

Mer om GRANT:
26-åriga Alma Caroline Cederlöf som GRANT egentligen heter gjorde ett starkt avtryck under 2018 med sin debutsingel ’Waterline' och sitt kritikerrosade debutalbum 'In Bloom'. Med sin fantastiska både urstarka och själfulla röst resulterade hennes sorgsna dramatiska pop i både P3 Guld- och Grammisnomineringar, Framtidens Artist av P3, flertal turnéer - bland annat egen headlineturné och nordisk förbandsturné med Tove Styrke samt en hel del rosor i internationell press.

FÖLJ GRANT: Spotify I Youtube I Instagram I Facebook